Pusat Berita
Rumah > News Center > berita industri

News Center

Mengapakah tali tambatan marin 12 helai perlu kerap diperiksa?
2023-11-30 10:40:49

Marine rope manufacturers


Tali Laut memainkan peranan penting dalam pengangkutan kapal. Seperti yang kita tahu, 12 helai Tali Tambatan laut adalah salah satu alat penting dalam perkapalan. Mereka adalah cara utama mengangkut barang di atas kapal dan bertanggungjawab untuk membaiki kapal dan barang. Oleh itu, integriti tali kapal adalah penting semasa penghantaran.


Tali laut perlu diperiksa dengan kerap. Ini sangat perlu dan penting atas sebab-sebab berikut:


Pertama, tali kapal akan rosak dan haus semasa digunakan. Dengan peningkatan penggunaan dan masa, tali marin secara beransur-ansur menua dan merosot, dan kualiti dan prestasinya secara beransur-ansur menurun. Jika tidak diperiksa, dibaiki dan diganti dalam masa, kerosakan dan putus tali akan berlaku, mengakibatkan kehilangan kapal dan kargo. Oleh itu, pemeriksaan berkala terhadap integriti tali kapal dan penggantian tepat pada masanya tali tambatan marin jalinan berganda yang rosak dapat memastikan keselamatan pengangkutan kapal dan mengurangkan kerugian ekonomi.


Kedua, tali kapal menghadapi pelbagai cuaca buruk dan keadaan persekitaran semasa pengangkutan maritim. Keadaan persekitaran marin yang teruk, seperti pasang surut, angin dan ombak, dsb., akan menghasilkan daya dan geseran yang besar pada tali. Daya ini boleh menyebabkan Tali Untuk Memancing Tambat Dan Marin berubah bentuk, haus, meregang dan putus. Oleh itu, semasa pengangkutan kapal, tali kapal perlu diperiksa dengan kerap untuk memastikan ia dapat menahan keadaan ini dan mengekalkan integriti dan prestasinya.


Ketiga, dalam persekitaran marin, tali kapal juga mungkin dipengaruhi oleh beberapa faktor luaran, seperti air garam, sinar ultraungu, pengoksidaan dan kakisan. Kesan ini boleh membawa kepada pengurangan kualiti dan prestasi tali, seterusnya menjejaskan keselamatan pengangkutan kapal. Oleh itu, pemeriksaan berkala terhadap integriti tali kapal dan penggantian tali yang sudah tua dan rosak tepat pada masanya dapat memastikan keselamatan pengangkutan kapal dan mengurangkan kerugian ekonomi.


Pendek kata, integriti tali kapal adalah sangat penting untuk keselamatan dan ketibaan pengangkutan kapal tepat pada masanya. Untuk memastikan integriti tali marin, pemeriksaan dan penyelenggaraan yang kerap diperlukan. Ini memastikan bahawa tali kapal dapat menahan tekanan berat dan suhu tinggi serta tahan lama semasa pengangkutan kapal untuk memastikan keselamatan dan penghantaran kargo tepat pada masanya.




INFORMASI HUBUNGI

  • Alamat:

    Jalan Chengnan No.8, taman industri chengnan, daerah Baoying, Jiangsu China

  • e-mel:

    E-mail1:vanzer@xcrope.com  Vanzer Tao
    E-mail2:sales@xcrope.com    Wang Peng
    E-mail3:grace@xcrope.com    Grace Li
    E-mail4:info@xcrope.com       David Cheng

  • Telefon syarikat:

    +86-514-88253368

  • Jabatan jualan luar negara:

    +86-514-88302931

PETA LAMAN

facebook2.png google-plus-square.png Twitter.png

Hak Cipta Oleh © Jiangsu Xiangchuan Rope Technology Co., Ltd. | Hak cipta terpelihara

PETA LAMAN

Dikuasakan oleh Yicheng Network