Pusat Berita
Rumah > News Center > berita industri

News Center

Bagaimana cara menggunakan tali kapal dengan betul?
2023-11-30 10:22:36

Sebelum digunakan, pasangan pertama (tunduk) atau pasangan kedua (kedudukan melepasi) hendaklah memeriksa dengan teliti integriti kabel. Jika terdapat kehausan yang berlebihan atau sejumlah besar hujung patah pada bahagian tertentu kabel, gantikan kabel tepat pada masanya. Cuba jangan biarkan ia rosak jika tiada masa untuk menggantikannya. Kabel ini menahan terlalu banyak ketegangan untuk mengelakkan pecah secara tiba-tiba.


Panduan mesti biasa dengan jenis dan ciri kabel yang akan mereka kendalikan, dan melaksanakan operasi yang disasarkan. Sebagai contoh, kabel gentian buatan manusia tidak akan mengeluarkan bunyi sebelum ia putus, dan tidak akan ada tanda yang dapat dilihat secara intuitif. Jika anda melakukan ini, Apabila kabel ditekankan, adalah perlu untuk memahami daya tarikan maksimum kabel untuk mengelakkan pecah secara tiba-tiba.


Kelasi dan pegawai yang membawa bot mesti memakai topi keledar keselamatan, sarung tangan, kasut keselamatan, dan pakaian. Ia sama sekali tidak dibenarkan untuk "memakai selipar, seluar pendek besar, dan membawa dengan tangan kosong." Ramai pasangan individu dan kelasi bot kecil tidak memberi perhatian untuk melindungi diri mereka sendiri. Sebaik sahaja kemalangan berlaku dan kabel putus, kuasa besar untuk memutuskan kabel bertindak ke atas kepala kabel yang putus. Kelajuan sangat pantas sehingga mengancam nyawa anda sendiri.


Ketua (bow) dan pegawai kedua (stern) harus memberi perhatian kepada teknik mereka semasa mengendalikan kereta kabel. Amalan telah membuktikan bahawa kabel pecah disebabkan terutamanya oleh beban impak yang berterusan. Atas sebab ini, kakitangan yang mengendalikan kereta kabel mesti mahir dalam operasi untuk meminimumkan beban impak pada kabel dan mengurangkan kerosakan kabel disebabkan oleh sebab ini.


Panduan mesti biasa dengan gerak isyarat dan bahasa isyarat yang terlibat dalam pengendalian panduan, seperti: melepaskan, menarik balik, berhenti, brek, dsb.


Keperluan penentududukan: Kedudukan orang yang membawa kabel dan kawasan operasi kabel sangkut; tiada kakitangan dibenarkan berdiri di dalam gelung tali; tiada kakitangan dibenarkan berdiri di "zon pantulan" kabel.


Untuk meringkaskan operasi tali kapal dalam satu ayat, anak kapal yang mempunyai kemahiran berperahu yang baik, dalam persekitaran kerja yang selamat, memilih tali yang selamat, menggunakan peralatan mekanikal yang selamat dan menggunakan prosedur operasi yang selamat untuk mengikat kapal dengan selamat ke dok.


INFORMASI HUBUNGI

  • Alamat:

    Jalan Chengnan No.8, taman industri chengnan, daerah Baoying, Jiangsu China

  • e-mel:

    E-mail1:vanzer@xcrope.com  Vanzer Tao
    E-mail2:sales@xcrope.com    Wang Peng
    E-mail3:grace@xcrope.com    Grace Li
    E-mail4:info@xcrope.com       David Cheng

  • Telefon syarikat:

    +86-514-88253368

  • Jabatan jualan luar negara:

    +86-514-88302931

PETA LAMAN

facebook2.png google-plus-square.png Twitter.png

Hak Cipta Oleh © Jiangsu Xiangchuan Rope Technology Co., Ltd. | Hak cipta terpelihara

PETA LAMAN

Dikuasakan oleh Yicheng Network